قال على بن ابيطالب(ع):

عليكم فى شهر رمضان بكثرة استغفار و الدعاء فاما الدعا فيدفع عنكم به البلاء و اما الاستغفار

فتمحى به ذنوبكم. 

بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعاى زياد. اما دعاهاى شما دافع بلا از شماست. و اما

استغفار شما از بين برنده گناهان است.